شوک قیمت نفت در خاورمیانه چگونه ممکن است بر انتخابات آمریکا تأثیر بگذارد؟

شوک قیمت نفت در خاورمیانه چگونه ممکن است بر انتخابات آمریکا تأثیر بگذارد؟
با افزایش احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه، قیمت نفت در بازار بر رای دهندگان آمریکایی می‌گذارد.
کد خبر : ۱۶۷۲۶۷

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از المیادین، روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» اعلام کرد که با افزایش احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه در خاورمیانه در هفته جاری و آماده‌سازی برای پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران که منجر به بیداری بازار جهانی نفت خواهد شد.

فایننشال تایمز اشاره کرد که قیمت‌ها در بازار نفت ممکن است تا سطوح سه رقمی افزایش یابد، زیرا قیمت نفت خام برنت، استاندارد بین‌المللی، قبل از رسیدن به ۷۳.۹۰ دلار به ۷۶.۰۳ دلار در هر بشکه افزایش یافت. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، شاخص آمریکا نیز با افزایش ۰.۴ درصدی به ۷۰.۱۰ دلار در هر بشکه رسید.

بازرگانان با ابراز ترس از هرگونه حمله «اسرائیلی» به زیرساخت‌های نفتی ایران، به روزنامه ابراز نگرانی کردند و ادامه دادند: «این حمله ممکن است منجر به سوق دادن منطقه به سمت بدترین سناریو برای بازار نفت شود و تهران تنگه هرمز را که گذرگاه حیاتی نفت خام است می‌بندد که منجر به افزایش قیمت‌ها به سطوح سه رقمی می‌شود» تا تولید اوپک کاهش یابد.


هارولد هام، بنیانگذار Continental Resources و کمک کننده به کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، در مصاحبه با فایننشال تایمز، هشدار داد که ایالات متحده به طور غیرمعمول در برابر شوک نفتی در خاورمیانه آسیب پذیر است و سیاست‌های جو را مقصر دانست. دولت بایدن برای خروج از بخش... نفت شیل آمریکا در "وضعیت ضعیف" است.

به نوبه خود، هانتر کورنفایند، تحلیلگر بازار نفت در گروه انرژی راپیدان، به روزنامه گفت: "ایالات متحده آماده‌ترین اقتصاد پیشرفته برای مقابله با آشفتگی‌های بزرگ در خاورمیانه است. "

بر اساس آنچه که توسط روزنامه نگار اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده گزارش شده است، اگرچه ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به صادرکننده خالص نفت تبدیل شد، اما همچنان وارد کننده خالص نفت خام است که اغلب در پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود. قیمت‌های بازار نفت بر قیمت بنزین و گازوئیل تصفیه شده برای مصرف کنندگان آمریکایی تأثیر می‌گذارد.

مقامات آمریکایی، به ویژه دموکرات‌ها، متوجه نیستند که بزرگترین عواقبی که ممکن است از افزایش قیمت جهانی نفت خام برای ایالات متحده به همراه داشته باشد، در پای صندوق‌های رای در انتخابات آتی خواهد بود.

در این زمینه، هنینگ گلایستاین، رئیس بخش انرژی، آب و هوا و منابع در گروه اوراسیا، به فایننشال تایمز اشاره کرد که «اگر افزایش قابل توجهی در قیمت نفت وجود داشته باشد، ما بلافاصله آن‌ها را احساس خواهیم کرد. این چیزی است که رای دهندگان آمریکایی بیش از هر چیز به آن اهمیت می‌دهند.»

او تاکید کرد که افزایش قیمت بنزین در هفته‌های اخیر یک "وضعیت بد" برای چشم انداز انتخاباتی کامالا هریس نامزد دموکرات بود.

نویسنده: اصغر علی کرمی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر